Zumba Fitness

Instruktør: Julie

Hvornår: Se holdplanen

Hvor: Dansesalen, Frederikssund Hallen

Zumba Fitness minder mere om en fest end om træning - man danser og bliver i fantastisk humør af den poppede og latinamerikanske musik.

Til trods for dette er Zumba en meget effektiv træningsform. Man forbrænder en masse kalorier, helt uden at tænke over det. Man styrer selv hvor hårdt det skal være; man skruer nemlig selv op for intensiteten ved at "overdrive" sine bevægelser og på samme måde ned for intensiteten ved at gøre bevægelserne mindre. Dette skal instruktøren nok quide i.

Faktisk glemmer man helt tid og sted og lader sig rive med af den energiske musik, og inden man får set sig om er timen gået.

ALLE KAN VÆRE MED! - Man behøver ikke at være en god danser eller i god form - det vigtigste er at man er med og at man har det sjovt. Dansene er varierede, men simple*. Instruktøren siger ikke så meget på selve timen - det er meningen, at man skal lytte til musikken og få dansen helt ind under huden. Desuden er INTET forkert i Zumba - bare man får sved på panden og smil på læben. Og så må man endda synge med lige så tosset man vil.

Ditch the workout - Join the party!

* Trinene kan være svære den første gang de prøves, men når først de er lært, går det helt af sig selv.

**Medbring sko der ikke står for godt fast på gulvet, således at der let kan twiste på forfoden uden at knæene får skader.

Kom og vær med til Zumba Fitness :-)

Alder: Min. 13 år
Tilmeld dig vores børnehold, voksenhold eller fitnesshold her.
Opdatér oplysninger
Instruktør login
Besøg vores side
Frederikssund Gymnastikforening | Borgervænget 8 | 3600 Frederikssund | Tlf.: 40 31 37 20